24/11/08

El post del dia: TENIM EL QUE ENS MEREIXEM

SÓC UN OUTSIDER O UN DESCREGUT
Ahir, parlant amb ex-companys de la Plataforma Catalunya 2003 (per qui no ho sàpiga, aquesta va ser una associació creada en el 2003 per el traspassat Pere Esteve), em van voler convèncer per entrar a la Casa Gran del catalanisme. Els hi vaig dir que no, que de moment no volia tornar a participar en un projecte de catalanisme transversal per acabar decebut. Decebut? em van dir, tú el que ets es un "outsider" de l'independentisme que només es dedicar a apuntar i disparar des del seu bloc... ( aquesta frase es va dir en un context de amistança, per tant el to va ser del tot amical, i sense cap tipus d'animositat). Outsider?, jo outsider?, i així fins avui...


Segons el diccionari Larousse America Heritage, un outsider es un : Foraster; persona no participant; concursant amb poques possibilitats de triomf, i finalment apartat. No content amb la definició vaig anar a petar a un altre diccionari, el Langenscheidt, per ells, un outsider es a mes a mes d'un foraster, un intrús i un desplaçat. Cap de les definicions trobades, hi ha la de descregut, qué és l'adjectiu que crec que em defineix millor, pel que a la meva visió de la vida política.
I per qué descregut?, doncs des de fa molt temps, sempre he pensat que qui es vol dedicar a la política es per tenir un reconeixement personal, i si no ho aconsegueix, doncs, ho deixa i a un altre cosa. Aquesta es la meva visió, i sinó es així, qui em pot explicar el naixement constant de Plataformes, think tanks, associacions, moviments, etc...?, qui creu de debó en la política té on triar i remenar, i no li fa falta crear un altre PdP, SP,Ces,etc...per poder lluitar per el que creu. Es clar, que si opta per aquesta segona opció -la d'afiliar-se i lluitar des de la base- serà un membre més, i per tant la seva quota de protagonisme es veurà diluïda a favor de la resta de membres.
La prova del que dic, la tenim al mirar i comprovar, que en la majoria dels casos, els caps de totes aquestes associacions, moviments, plataformes,etc...,son o han estat membres en actiu d'algun dels partits catalans, però com que ells o elles eren poc visibles dins al partit, han optat per crear el seu espai.

Compte! que em sembla molt bé, i fins i tot jo soc membre d'alguna d'aquestes plataformes i moviments, però jo només participarè activament i si convé des de la base, en un moviment unitari de debó, on la fita a aconseguir no sigui motiu de debat constant entre el membres.Vaja, el que realment m'agradaria, seria la reedició del que va ser l'Assemblea de Catalunya. Aixó es ser un outsider?